Slechts weinigen sterven van de honger, maar honderdduizenden sterven van het eten - Benjamin Franklin

Groene thee

groenethee

Groene thee bevat een grote hoeveelheid antioxidanten en catechinen die beschermen tegen verschillende verschillende aandoeningen.  Wil je optimaal van de gezondheidsvoordelen van groene thee genieten,  drink dan minstens 2, maar liefst meer dan 5 koppen groene thee per dag.  Drink de thee suikervrij en gebruik groene thee van goede kwaliteit.  Losse thee is vaak betere kwaliteit dan zakjes.  Laat frisdranken met groene thee staan.  

Voordelen van groene thee

  • Groene thee bevat een grote hoeveelheid antioxidanten die vrije radicalen onschadelijk maken.  Door groene thee te drinken ga je veroudering en het ontstaan van kanker tegen.
  • Groene thee is goed voor hart en bloedvaten. Groene thee verlaagt het ‘slechte’ LDL-cholesterol. Je hebt 31% minder kans op hart- en vaatziekten als je regelmatig een kopje groene thee drinkt.
  • Groene thee vermindert de kans op een beroerte.  
  • Groene thee vermindert stress en vermoeidheid
  • Groene thee voorkomt gaatjes in tanden.  De antibacteriële werking van groene thee zorgt voor minder gaatjes
  • Groene thee verlicht de symptomen van artritis
  • Groene thee vermindert huidproblemen. Het zorgt ervoor dat je huid minder snel veroudert en verlicht de bacteriële infecties die acne veroorzaken
  • Groene thee is goed voor je hersenen.  Het helpt Alzheimer en Parkinson te voorkomen en verbetert je geheugen.
  • Groene thee vermindert de kans op diabetes type 2. Groene thee houdt de suikerspiegel laag en de gevoeligheid voor insuline hoog.
  • Groene thee zorgt dat je sneller afvalt en dat je metabolisme een boost krijgt.