An Error Occured (2): Index was outside the bounds of the array.

Met geluk is het net hetzelfde als met gezondheid; als je er niets van merkt, betekent dit dat het er is - Iwan Toergenjew

Dieet tips

dieettips

 

 

 

 

  • Dieettip 1
    Koop zo vaak mogelijk verse of ingevroren groenten. Voedsel in blik bevat vaak een grote hoeveelheid natrium die u doen opzwellen
  • Dieettip 2
    Verliest u gewicht, trakteert u zich zelf dan op een 'non-food'-verrassing. Koop een boek, een kledingstuk of ga naar de bioscoop.
  • Dieettip 3
    Eet of drink niet terwijl u in uw auto zit. Een appel eten of water drinken mag natuurlijk wel.
  • Dieettip 4
    Eet of drink niet terwijl u televisie kijkt of als u luistert naar muziek. Als u eet moet u zich door niets laten afleiden.
  • Dieettip 5
    Vermijd rusten of slapen na het eten. Probeert u in elk geval te bewegen, in of buiten uw huis.
  • Dieettip 6
    Houd uw favoriete snoepjes buiten de deur. Koop snoep dat u zelf niet lust.
  • Dieettip 7
    Wilt u iets dat koel en zoet is, neem dan een waterijsvormpje en gebruik suikervrije siroop om ijs te maken. Koop geen ijscréme
  • Dieettip 8
    Als u een gekoeld drankje wilt, zet dan een bakje sinaasappelsap in uw diepvries en laat dit bijna bevriezen. Even roeren en daar heeft u een dorstlesser die niet slecht is voor de lijn.
  • Dieettip 9
    Ga nooit met een honger gevoel naar een winkel, honger zet aan tot kopen.
  • Dieettip 10
    Ga nooit zonder lijstje naar de winkel en koop enkel wat op het lijstje staat..
  • Dieettip 11
    Vries kliekjes in of gooi ze weg, eet ze echter niet nog voor het slapen gaan even op.
  • Dieettip 12
    Voor elke maaltijd, groot of klein, moet u de tafel dekken met de volgende zaken: tafellaken, bord, mes, vork, lepel en servet. Het bijzondere is dat u dit doet voor zowel het eten van brood als ook voor chips of een reep chocolade, en op elk tijdstip van de dag.
  • Dieettip 13
    Vermijd hapklare handzame zaken als pinda's, chips, blokjes kaas en andere partysnacks. Hiervan eet je vlug te veel.
  • Dieettip 14
    Vermijd alcohol, alcohol zet ook sneller voedsel om in vetweefsel en remt de verbranding van vetstoffen.
  • Dieettip 15
    Gebruik om te eten een kinderbestekje en een ontbijtbordje. Zeker als u uw portie vlees in kleinere stukjes snijdt, lijkt het nu wel een bord vol.
  • Dieettip 16
    Neemt u voor elk middag en avondmaal een salade of een kop soep en eet deze langzaam. Het duurt ongeveer 20 min, voor het tot uw brein doordringt dat u eet en dat het hongergevoel dus mag verdwijnen. Salade (met sla, rauwe groenten en wat azijn) kan bovendien de spijsvertering stimuleren.
  • Dieettip 17
    Ga laat naar een feestje en vertrek eveneens wat eerder. Zo komt u niet zolang aan de verleiding hoeft bloot te staan. Ga ver van de hapjestafel zitten. Drink vruchtensap of water. Bedenk dat Spa-groen, Tonic en Ginger-Ale 10% suiker bevatten!
  • Dieettip 18
    Moet u voor uw werk gaan lunchen, probeer dan licht te eten, salades of vis en vers fruit.
  • Diteettip19
    Moet u om deelnemen aan een etentje waaraan u zich niet kunt onttrekken, gaat u dan enkele dagen tevoren minder eten.
  • Dieettip 20
    Eet als u eens snoepen wilt altijd fruit (in kleine partjes). U moet elk stukje goed kauwen en proeven. Sta stil bij wat u eet.
  • Dieettip 21
    Ga, als u op het punt staat de koelkast te plunderen weg uit de keuken. Doe iets om uw gedachten te verzetten.
  • Dieettip 22
    Spoel, telkens als u aan iets lekkers denkt, uw mond met een mild mondwater, liefst met een wat zure smaak.