Niet het drinken is af te keuren, maar de onmatigheid - John Selden

Slank BLIJVEN

slankblijven

Elk dieet dat minder calorieën levert dan het lichaam verbruikt, leidt tot gewichtsverlies. Om te voorkomen dat de kwijtgeraakte kilo’s er na het afvallen weer snel bijkomen, is het verstandig een gezond dieet te kiezen dat gevarieerd is en niet te veel afwijkt van het normale eetpatroon. Het is ook van belang dat het lichaam voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. Gezond eten en afvallen is de boodschap!

 

Gezond diëten = verantwoord afvallen

  • Kies een gevarieerd eetpatroon met weinig calorieën
  • Een gemiddeld gewichtsverlies van een halve tot een kilo per week is perfect
  • Kies voor weinig vet eten
  • Matig zijn met voedingsmiddelen waaraan suiker is toegevoegd
  • Beperk het drinken van alcohol
  • Eet rustig en breng regelmaat in uw eetpatroon
  • Probeer meer te bewegen

Gezond eten en op gewicht blijven

Veel mensen komen na het afvallen weer aan. Om op gewicht te blijven, is het niet nodig altijd te dieeten? Wel is het belangrijk dat je gezond blijft eten en in de gaten te houden dat de voeding niet te veel calorieën levert. Het is ook belangrijk om regelmatig te bewegen en tijdig te corrigeren als dat nodig is. Het gaat om een mentaliteitsverandering waarbij je gezond gaat eten en je niet meer eet dan noodzakelijk en voldoende sport en beweegt.