Samen eten is olie voor de vriendschap - Felix Timmermans

Voedingstips voor studenten

voedingstips De tijd die je tijdens je examens besteedt aan voeding, slapen en beweging is zinvol. Want dit verhoogt je studierendement. Je studeert meer in minder tijd en wat je studeert onthoud je beter.

 

 

 

Nuttige voedingstips

  • Eet 3 gezonde maaltijden per dag
  • Beschouw gezonde maaltijden als een moment van pauze en ontspannen en zeker geen "verloren tijd"
  • Sla nooit een ontbijt over, een gezond ontbijt leidt tot betere studieprestaties
  • Geniet van 2 tot 3 tussendoortjes zoals yoghurt, glas halfvolle melk, pudding,…een stuk fruit of een granenkoek
  • Kies voor zetmeelrjike voedingsmiddelen zoals donker brood, volkoren ontbijtgranen, muesli...
  • Kies voor lichte maaltijden rijk aan groenten en fruit. Zware vetrijke maaltijden verteren trager en geven een loom gevoel
  • Zorg voor voldoende afwisseling in de voeding
  • Wees matig met vetrijke tussendoortjes zoals koekjes, chips en chocolade. Te veel zoet kan je moe maken
  • Drink 1.5 liter water per dag. Wees matig met koffie (max 4 kopjes per dag) en cola
  • Probeer dagelijks op het zelfde uur te gaan slapen en op te staan. Regelmaat is belangrijk!
  • Neem tijd om te bewegen en te ontspannen. Beweging bevordert je slaap en verhoogt je weerstand
  • Bij een evenwichtige voeding zijn voedingssupplementen overbodig.